Svenovsky - 2008-09-18 11:39:23

Jest temat, w którym dzielimy się pozytywami, to teraz pora na negatywy. Za co nie lubisz Elbląga? :(

gregor - 2008-09-18 20:20:00

za brak sensownego lokalu na koncerty ;)
za brak uczelni która przyciągałaby ludzi z dalszych rejonów niż Malbork
za Svena który ciągle siedzi na necie
za brak imprez na które z chęcią bym poszedł (bo jakieś tam są na Odzieżowej 12 :whistle: )

Svenovsky - 2008-09-22 11:54:50

gregor napisał:

za brak sensownego lokalu na koncerty ;)
za brak uczelni która przyciągałaby ludzi z dalszych rejonów niż Malbork
za Svena który ciągle siedzi na necie
za brak imprez na które z chęcią bym poszedł (bo jakieś tam są na Odzieżowej 12 :whistle: )

A to ciekawe, bo dziś wszedłem tutaj po raz pierwszy od czterech dni. :D
Rozumiem, że aby nie być posądzonym o "ciągłe siedzenie na necie" musiałbym pojawiać się raz w miesiącu? ;)
Z resztą punktów jak najbardziej się zgadzam. :)
I dorzucam powolną komunikację miejską oraz fakt, że większą część elbląskiego społeczeństwa stanowią ludzie bawiący się na "Leszczach" i uważający pokaz ogni sztucznych za wydarzenie roku.

gregor - 2008-10-11 13:46:17

ja nie lubię Elbląga za ulice Nitschmana i parking przed sądem, a także Mytych company za stawianie budynków w bezsennsownych lokalizacjach (mimo że stawiają je sprawnie i szybko).

Svenovsky - 2008-10-17 13:36:06

A co apolityczny róg to bezsensowna lokalizacja? :)
Wg mnie bardzo dobrze, że powstał tam budynek. Jeszcze ta obstawiona płotem dolina rospudy powinna być zagospodarowana w końcu. Może być nawet parking. (tylko nie wiem jak by tam miał dojazd być poprowadzony :P)

Morda z bagien - 2008-10-17 15:04:48

dobrze ze zbudowali cos tam, ale sam projekt jest syfiasty a jego gabaryt sprawia ze jest hujosko niedialogiczny z reszta budynków (dla nich zbyt wysoki) a równocześnie za niski by stanowić godną dominantę w tamtym miejscu.

no w sumie nie lubię elblaga własnie za jakość architektury: wszystko sprowadza się do jakiegoś postmodernistyczno historyzującego mydła dla plebsu, lub do stylistycznego ideału kolumienkowej chatki Blejka Karingtona z dynastii czy Beverly hills 9021000, którą to klasa nowowykwintnych chce zaimponować reszczie cabanów do których sam się zaliczam w 2087%

Na bank mytych kompany jest źródłem wszelkiej architektonicznej hujozy tego miasta, na bank 100%

Svenovsky - 2008-10-17 16:26:25

Hm w sumie racja. Jedyna dobra architektura w EG to ta przedwojenna. Była chociaż funkcjonalna.:P
Ewentualnie parę egzemplarzy kamienic na Starym.

pablosza - 2008-10-19 13:17:24

marudzicie ale kurwa macie racje :)

sentymentalni wrazliwcy nie maja lekko hehe

tez po cichu placze za kazdym starym kawalkiem muru ktorego juz nie ma. a nowe budynki rozrywaja moja dusze na strzepy
czy to wyznanie jest dobre na elblag underground?

dobrobyt spowszechnieje to ludzie z nudow pewnie zaczna sie interesowac bardziej forma/kompozycja/itd, ale tego miasta juz nie naprawia. zostaje sponiewierany sentyment

tak tak czarna wizja

Morda z bagien - 2008-10-23 17:30:23

jakis czas temu miałem zaszczyt przejrzeć wszystkie egzemplarze najwykwintniejszego polskiego czasopisma o architekturze, czyli "Architektura" (potem "Architektura- murator"), łącznie od 1953 do 2008 i przez te wszystkie lata z Elbląga opisywane były jako godne uwagi tylko 2 budynki : Światowid oraz:

http://img216.imageshack.us/img216/6236/swenmw8.jpg


czyli Swen powinienes się cieszyć bo jako jeden z nielicznych tego miasta zamieszkujesz (czy moze juz nie) w dobrze zaprojektowanym budynku, wiec nie pisz bzdur jesli nie wiesz czym jest prawdziwy funkcjonalizm KURWA człowieku - krew mnie tu zalewa obficie, moszing metal z głosnika nadlatujacy jeszcze to podbija te nienawiść!!!!!!!!!

Morda z bagien - 2008-10-23 17:31:24

ej Pablosz: zamieść tu jakies projekty twojego Taty

Svenovsky - 2008-10-26 11:03:44

Darsonie, dlaczego się wściekasz? Czy ja napisałem, że narzekam na swoje osiedle? Co prawda mój blok pęka na pół a pod oknami od rana stoją żule, ale traktuję to jako signa tempori. :)
Sam jednak zauważyłeś, że moje osiedle to jeden z nielicznych wyjątków. :)
Więc w czym problem? Podzielamy pogląd. Ty masz więcej do powiedzenia w tej materii, ja patrzę okiem dyletanta. Jednakże moje laickie podejście nie przeszkadza mi w wyciąganiu wniosków na temat wyglądu czy funkcjonalności PRLowskiej zabudowy. Zwłaszcza, że patrząc przez pryzmat teraźniejszości, doskonale widać, jak komunalna zabudowa czasów Gierka dziś się spisuje. :D
Środkiem służącym zmianie czy rozwojowi poglądów służy polemika, tak więc, jeżeli uważasz, że plotę bzdury, wskaż mi argumenty kontra zamiast pisać, iż krew Cię zalewa. Może sam się czegoś nauczę mając do czynienia z kimś, kto na pewno bardziej zna się na rzeczy. :)

Morda z bagien - 2008-10-26 11:24:45

ej Sven: wyluzowanie zrób: po prostu jak leci defkor moszing hardcore-metal z głośnika to na wszystko moja krew nakapuje i zalewa w konsekwencji i nie chce mi sie tu żadnej dyskusji o rozwijaniu pogladuw robić: Polakiem jestem i gdy leci bitdałn mnie nie obhujujesz i to wystarcza no wiesz no już zakańczam bo placki ciepłe z twarogiem a twaróg dobry wiejski.....................................

gregor - 2008-10-26 13:34:30

akurat Twoje bloki Sven to są przedgierkowskie. ja tam mam pewną słabość do 10 piętrowców. nie uważam że ich za błąd, ale patrzę głównie pod względem funkcjonalności. za to zabudowa Jaru, albo część nowych osiedli domków jednorodzinnych jest dla mnie bardziej przerażająca niż Zawada czy bloki na Malborskiej.

Morda z bagien - 2008-10-26 14:52:51

Sven : Ty w sumie masz racje z taktykami na forach, z tym swoim zaangazowaniem i racjonalna precyzja, ale nie wymagaj tego ode mnie. nie mam do tego cierpliwości, nie lubie obsługiwać tego wynalazku. jak cos pisze to raczej zeby mozna było sie posmiać. specjalistą od architektury nie jestem więc nie bedę Twoich błędów wykazywał bo nie jestem nauczycielem: książki warto czytać i arch blogi przeglądać w tej sprawie

Pam777 - 2008-11-01 16:36:13

oj tak. teraz bedziecie sie bic  architekture? nice :)
bloki na malborskiej i tak stoja duzo dluzej niz stac mialy ;]
a co do osielda svenowskiego.. coz.. zuliki są, to ci co nie pozdawali szkol na miasteczku ;p i tam zostali

Svenovsky - 2008-11-23 11:45:51

Na moim osiedlu niestety także zakapturzona młodzież lubi się pojawiać. Co ciekawe, wszyscy kurwa z okolicznych jednorodzinnych domków. Tak to jest, jak rodzicie nie pilnują swojej latorośli. Zakładają kaptury na łby i szukają najbliżej położonych bloków niczym ćmy żarówki. Padło na moje, ach.

gregor - 2011-01-05 19:05:45

ja to już chyba nie lubię Elbląga ;(. remonty dróg  tylko utrudniają życie kierowcą, ścieżki rowerowe kończą się w zaskakujących momentach, ciekawi ludzie w wieku 20+ albo się ukrywają, albo ich po prostu nie ma.  jak czytam komentarze na takim Portelu to ręce mi opadają. zobaczymy, może nowe władze miasta wniosą jakieś ożywienie.

IronMan - 2011-01-05 22:16:36

no niestety nowych dróg nie da się wyczarować. chyba lepiej się pomęczyć przez jakiś czas z tymi remontami, niż jeździć po tych jebanych "autopilotach", ktore sie ciagna po prawym pasie chyba przez większość polskich miast. co do ludzi, to dziwisz sie? przeciez w tym miescie nie ma zadnych perspektyw dla tych, którzy mają większe ambicje niz zapierdalac na budowie, ochronie czy kasie za 6,50 na godzine (chociaz to i tak rarytas). o porządnych uczelniach, czy policealnych juz nawet nie wspominając. a malkontenci z portelu są właśnie wynikiem tych czynników, jak hołota nie ma co do roboty, to se chociaz pozrzędzą na portelu. z drugiej strony uwazam, ze jakby istniało jakieś porządne stowarzyszenie "do rozwoju kulturalnego" i zajęłoby się organizowaniem imprez dla różnych środowisk, to tego narzekania byłoby mniej. aczkolwiek trzeba brać poprawkę na to, że zawsze znajdzie się matoł, dla ktorego facet w dlugich wlosach to od razu brudas, ale kogo obchodzą wioskowe buraki z golfa trójeczki? ja tam pierdole cwaniakow opluwających mnie zza monitora, skoro będąc na naszym koncercie typ nie potrafi mi powiedziec w twarz, ze odpierdalamy chałę, to znaczy ze jest zwyczajnym lumpem. a lumpami się nie zwyklem przejmowac.

gregor - 2011-01-05 22:55:11

IronMan napisał:

, ale kogo obchodzą wioskowe buraki z golfa trójeczki?

mistrzu :). mieszkam w Jegłowniku, jeżdżę golfem III hehe. co do dróg, nie chodzi mi o remonty które są uciążliwe, chodzi mi o efekt tych remontów (za małe ronda, brak poprawy warunków jazdy mimo wydanej grubej kasy, czy czasem bardzo nie przemyślane rozwiązania).co do kultury- stowarzyszenia mogą pomóc, ale są instytucje które są odpowiedzialne za kulturę i radzą sobie słabo.
w olsztynie jest np. doradca prezydenta miasta do spraw rowerowych, nie wiem jakich doradców mają/mieli prezydenci Elbląga ale sądzę że dużo w tym jest partyzantki. turystyka w elblągu umrze z ostatnimi niemcami którzy tu mieszkali hehe, w sumie zresztą co tu zwiedzać hehe. gród Truso byłby świetną i logiczną inwestycją, ale chyba to za duży wydatek dla miasta. od czapy trochę mieszam tematy (kultura,logistyka,turystyka), ale ponarzekać mogę jak każdy internetowy troll. na pewno da się lepiej, a czy będzie lepiej czas pokaże.

IronMan - 2011-01-05 23:42:54

gregor napisał:

mistrzu :). mieszkam w Jegłowniku, jeżdżę golfem III hehe

ups to sory :P

gregor napisał:

za małe ronda, brak poprawy warunków jazdy mimo wydanej grubej kasy, czy czasem bardzo nie przemyślane rozwiązania

ronda są akurat w sam raz, to nie jest przecież warszawa, że musisz mieć po 5 pasów :) poza tym nawet jakby miasto chciało, to i tak nie ma ich za bardzo gdzie powiększyć (bo rozumiem, że mówisz o compiegne i kaliningrad). Drogi mamy jedne z najlepszych w Polsce (w sumie to tylko parę odcinków browarnej do naprawy), do oznakowania tez się nie ma raczej co przyczepić.

gregor napisał:

co do kultury- stowarzyszenia mogą pomóc, ale są instytucje które są odpowiedzialne za kulturę i radzą sobie słabo.

no to jest niestety prawda. najgorsze jest to, że ludzie z tych instytucji mają wśród elblążan spore poparcie, bo jakżeby inaczej wytłumaczyć tak świetny wynik dyrektora światowida w wyborach do rady? niestety, ale ludzie są sami sobie winni. jeszcze bardziej przytłaczające jest to, że na dobrą sprawę jedyną alternatywą jest COP, po którym się raczej nie można spodziewać niczego więcej niż kolejnej edycji elbląg rocks europa, od ktorej ciekawsze są już chyba nawet festyny parafialne. no ale żeby zorganizować coś lepszego potrzeba chęci, a mam wrażenie, że jedyną chęcią organizatorów ere, jest chęć zarobku :P  spójrzmy na fakty, na co idą pieniądze z festiwalowego budżetu? pomijając już nawet to, że wstęp nie wiadomo czemu jest płatny, to jak usłyszałem od Maćka, ile FoG dostał kasy za zeszłoroczny koncert, to o mało nie spadłem z krzesła... za tą kwotę można by sprowadzić inne kapele na pewno nie o niższym poziomie, a przynajmniej takie, których elblążanie nie mają możliwości usłyszenia co 2 miesiące. no i nie będące tymonem tymańskim hehehe :) Boję się w ogóle pomyśleć na co wydali resztę kasy :D

gregor - 2011-01-06 00:52:10

IronMan napisał:

ronda są akurat w sam raz, to nie jest przecież warszawa, że musisz mieć po 5 pasów :) poza tym nawet jakby miasto chciało, to i tak nie ma ich za bardzo gdzie powiększyć (bo rozumiem, że mówisz o compiegne i kaliningrad). Drogi mamy jedne z najlepszych w Polsce (w sumie to tylko parę odcinków browarnej do naprawy).

mam na myśli rondo na żeromskiego i na warszawskiej. compiegne i kaliningrad są ok. asfalt w sumie daje radę. a co do ere, sprawa jest wg mnie prosta. raz napisany projekt okazał się dobry i teraz jest powielany raz na jakiś czas. może ma to jakiś sens, ale mało ciekawie ogląda się niemal to samo w każdej edycji.

IronMan - 2011-01-06 11:41:03

myślę, że nie tyle okazał się dobry, co po prostu był czymś nowym. a że w mieście się praktycznie nic nie dzieje, to spora frekwencja na pierwszym ere mnie nie dziwi. jednak ostatnia edycja chyba pokazała, że forma nadaje się już do kosza.

kurka - 2011-01-06 11:52:53

dla mnie sprawa wygląda bardzo prosto najważniejsza zmiana w tym mieście już nastąpiła a mianowicie zmieniły się świnie przy urzędowym korycie czy zmieni się coś więcej ?? no tak powstaną ze 3 hipermarkety które stworzą nowe miejsca pracy (jak to gregor słusznie zauważył) za 6,5 na godzinę !! Z przykrością stwierdzam że elblążkowo sukcesywnie dąży do samounicestwienia i nie zdziwi mnie to wcale jak za parę lat zostaną tu sami licealiści, emeryci i dzieciate małżeństwa u rodziców na garnuszku. Nie ma się zatem co dziwić że w sobotę wieczorem miasto świeci pustkami skoro jedyną alternatywą do wyjścia są dwie knajpy, smutne jest to ale wiara woli posiedzieć w domu albo pojechać sobie na imprezę za miedzę do trójmiasta czy Olsztyna. Nie oszukujmy się brak knajp jest spowodowany brakiem studentów którzy by w tych knajpach zostawiali pieniądze, a knajpy które są mają już stałą klientelę więc nowo powstałym lokalom ciężko jest się przebić. Co do kwestii kulturalnej nie będę się wypowiadał bo dla mnie to jest jedno wielkie dno. Dajcie jakiś respirator i zastrzyk adrenaliny bo było, jest i wszystko wskazuje że będzie w tym mieście do dupy !!!

IronMan - 2011-01-06 14:28:58

dla mnie sprawa wygląda bardzo prosto najważniejsza zmiana w tym mieście już nastąpiła a mianowicie zmieniły się świnie przy urzędowym korycie czy zmieni się coś więcej ??

nie sądzę, tusk też obiecywał cud gospodarczy i wszyscy wiemy co z tego wyszło. a grzesiu to w końcu jego partyjny kolega...

Nie oszukujmy się brak knajp jest spowodowany brakiem studentów którzy by w tych knajpach zostawiali pieniądze

a brak studentów jest spowodowany brakiem uczelni i rozrywki na poziomie, no i niestety koło się zatacza... ja widzę teraz dwa rozwiązania - zorganizować na początek jakiś jeden porządny open air fest, z kapelami, które przyciągną ludzi z poza Elbląga oraz zainwestować w Olimpię, tak żebyśmy mieli przynajmniej tą I-szą ligę. Jak miasto będzie miało dobrą promocję, to i znajdą się inwestorzy, którzy być może zdecydują się na postawienie jakiejś porządnej uczelni. chociaż patrząc realistycznie, nikłe na to widzę szanse w trwającej dobie socjalizmu... ale próbować warto.

gregor - 2011-01-06 14:47:52

IronMan napisał:

zainwestować w Olimpię, tak żebyśmy mieli przynajmniej tą I-szą ligę.

przecież inwestycje w Olimpie są, dwie nowe zadaszone trybuny :D. sorry, nabijam się. te trybuny faktycznie powstają, ale jak dla mnie one powinny tam stać od lat. nie wiem jakie możliwości ma miasto jeśli chodzi o inwestycje w sport /w tym w olimpie/ bo wiele to są różnego rodzaju spółki. Jak słusznie zauważa IronMan zmiana władz niekoniecznie oznacza zmiany, dlatego kilka razy już napisałem że czas pokaże. Grześ mi średnio pasuje na tym urzędzie, ale poprzedni prezydent to już ewidentnie nadawał się na emeryturę.

IronMan - 2011-01-06 15:37:59

sorry, nabijam się. te trybuny faktycznie powstają, ale jak dla mnie one powinny tam stać od lat

pare lat temu podobno znalazł się sponsor, który chciał wykupić za "symboliczny" milion stadion dla klubu, ale władze miasta odmówiły. jak potem zobaczyłem na portelu projekt "nowego" stadionu przedstawiony przez radę miasta, to po prostu mi sie w pale nie miescilo, jak mozna byc tak bezczelnym, zeby zaprezentowac projekt z 80 lat (dziwnie podobny do tego co ma gks katowice). stadion trzeba sprywatyzować, oczywiście z głową tzn. zapewnieniem na piśmie, że taki inwestor wzniesie w tym miejscu stadion i nie zrobi z niego bazaru za 10 lat :D

kurka - 2011-01-06 16:13:30

wkład miasta w sport jest zablokowany przynajmniej do 2019 wszystko przez zatwierdzony przez byłego prezydenta "dziadka" tuż przed końcem kadencji plan budżetowy dla miasta na lata 2011 - 2040, zgodzę się że pierwsza liga dała by nowe możliwości, po rundzie jesiennej widać że są na to szanse, drużyna ma potencjał, trener Arteniuk udowodnił że Olimpia jest w stanie powalczyć o awans, pozostaje czekać na to co przyniesie runda wiosenna ;]

zgadzam się w zupełności że przydałby się konkretny open air z tym że szanse na takowy są nikłe, jesteśmy otoczeni przez 2 kasowe imprezy w Gdyni i Ostródzie i ciężko będzie się przebić czymś co przyciągnie ludzi

IronMan - 2011-01-06 18:16:18

skoro do nowego stawu na metal time przyjechalo 2 tysiące ludzi (info z pierwszej ręki), to myślę, że Elbląg nie miał by gorszego wyniku, chociażby ze względu na samą lokalizację ;) zmieniając trochę temat, to znalazłem taki komentarz na naszym kochanym portelu:

Tak się składa że znam parę tych talentów elbląskich (bez ironii) i są to głównie pasjonaci grania, lecz płacenie im za to, myślę, było by nadużyciem (może góra 5 zł na wejście, to ok)

niestety tacy ludzie to tutaj nie wyjątki, słyszałem sporo podobnych opinii. bo muzycy to w ogóle powinni wozić sprzęt za darmochę i jeszcze piwo fundować publice, przecież elblążanom "się należy"... po takich przypadkach widzę, że nie bez przyczyny Elbląg jest nazywany najbardziej komunistycznym miastem w Polsce.

muzYk - 2011-01-07 12:29:00

Proszę bardzo kolegów o nie wypowiadanie się o naszych rondach, gdyż żaden z was nie miał okazji manewrować na nim zestawem niskopodwoziowym lub zwyczajną przyczepą do ciężarówki:P

gregor - 2011-01-07 12:35:59

muzYk napisał:

Proszę bardzo kolegów o nie wypowiadanie się o naszych rondach, gdyż żaden z was nie miał okazji manewrować na nim zestawem niskopodwoziowym lub zwyczajną przyczepą do ciężarówki:P

to Ty się misiu wypowiedz ;)

muzYk - 2011-01-07 16:25:05

no więc... HUJNIA:P

IronMan - 2011-05-17 20:09:30

Widział ktoś ten nowy klub na starówce? Zwie się Kalga (czy tam Kallga), byłem na minutę dosłownie, dopatrzyłem się nawet małej sceny i przodów, miejsca tak na oko na jakieś 100-150 osób, czyli w sam raz. Ciekawym jak warunki współpracy, w czwartek podskoczę, to zdam jakąś konkretniejszą relację.

gregor - 2011-05-17 20:54:48

chodzi Ci o lokal który jest na bulwarze niedaleko ABB?

IronMan - 2011-05-17 21:41:28

na starowce jest, niedaleko dżina

gregor - 2011-05-17 22:32:18

i tak nie wiem o co chodzi ;). dźin w sensie kebab co jest koło fairplaya?

Morda z bagien - 2011-05-17 23:36:09

Kallga - Kjallga - Kjazzga - Mjazzga

Chyba o to chodziło

IronMan - 2011-05-18 12:50:54

dźin w sensie kebab co jest koło fairplaya?

raczej pizzeria, ale kebaby tez maja, wiec chyba myslimy o tym samym. Jak idziesz od jaszczura w strone rzeki, to pierwsza ulica skrecasz w prawo i potem znowu w pierwsza (czy tam druga, jzu nie pamietam) w prawo i od razu na rogu masz taki czarny duzy czarny baner z gitarzystami itp i napisem klub muzyczny, schodzisz se po schodach w dół i masz :) Zresztą na mieście trochę plakatów od nich jest, będzie grał m.in. tymon (znowu...) za 2 dychy i jakiś hiphopowiec za polowe mniej. jutro pojde na wywiad środowiskowy, to się dowiem co i jak, może wreszcie będzie gdzie grać w miarę normalne koncerty.

gregor - 2011-05-18 15:04:00

hehe  Mjazzga.. ja już wiem co i jak. byłem nawet na koncercie tam.

Morda z bagien - 2011-05-18 17:01:36

No a Mjazzga w tłumaczeniu na język starotalibański to właśnie Kallga, czyli Iron Man tak naprawde się nie pomylił

IronMan - 2011-05-18 18:48:45

hehe  Mjazzga.. ja już wiem co i jak. byłem nawet na koncercie tam.

to byś zdał może jakąś relację :)

gregor - 2011-05-18 20:22:34

tu masz foty http://mjazzga.pl/. koncertu Ci nie opiszę, bo to nie był typowy koncert. sam lokal taki trochę ąę, ale właściciel wydaje się spoko. jest młody i wygląda miło. sprzęt jest własnością klubu i jest to dobry sprzęt. możesz iść pogadać, na bank Cie nie zjedzą ;).

IronMan - 2011-05-18 20:53:48

kurwa nie wiem co wtedy piłem, że odszyfrowałem nazwę klubu jako kallga :D

GotLink.pl